Fortsätt till huvudinnehåll

Tillbakablick på söndagen

I söndags kväll kom jag hem igen efter en jättemysig helg med syster, hennes sambo, samt hans och våra föräldrar och familj. Det har varit full rulle och inte många lugna stunder, men det har varit jättetrevligt!

I söndags började dagen med ett besök precis utanför Solliden på Öland. Där har Sverigeskafferiet ett torparhus där de säljer en massa fantastiska delikatessvaror, allt från Björnbärbalsamico (min personliga favorit till sallad) till Surdegspanko som kan användas på diverse sätt. Det var fantastiskt fint. Här kommer några bilder därifrån. Deras specialitet som jag är övertygad av kommer bli en stor succé hos turisterna är en äpple/fikon marmelad med hawaivanilj som görs av äpplena som växer på Solliden. Den finns dock bara att köpa på plats, ej i webbshopen. Så jag kan varmt rekommendera ett besök på Solliden.
















  

Efter besöket på solliden blev det grillad lunch hos syrrans svärföräldrar och senare en båttur på Kalmarsund. Riktigt trevligt. Här kommer lite bilder från utflykten.









Igår startade en ny kurs i skolan "Samhällets organisation och styrmedel", känns som en blandning av samhällskunskap och nationalekonomi. Kan säkert vara intressant :-)

Tyvärr har jag blivit sjuk, så jag kunde inte vara med på föreläsningen idag. Men men, sånt händer. Nu ska jag fortsätta min dag och hoppas på att bli frisk snart igen.

// Mia








Kommentarer