Fortsätt till huvudinnehåll

Helgen

Nu är helgen snart slut. Det har varit en lugn och skön helg.

Igår (lördag) var det plugg av kommunalpolitik till skolan som gällde. Faktum är ju att jag till och med varit fritidspolitiker. Ja, det stämmer. En sån där tråkig ni vet :-P Men jag tyckte det var kul. Att kunna påverka sin omgivning med de frågor man tycker är viktiga är ju något fantastiskt kul. Tyvärr tar det mycket tid och jag känner att jag inte har lust att diskutera även saker man är mindre intresserad av vilket också hör till en politikers vardag. Det jag tycker är roligt är att jag får plugga om det i skolan. Har inte befattat mig så mycket med samhällssystem och var vilka beslut fattas och varför det blivit som det är osv. Det är vad som är intressant även om jag egentligen inte tycker att det är särskilt kul att läsa.






Idag var det en tidig morgon. Skulle ta ut hästarna till hagen från stallet. Det är inget jag brukar göra, men ägaren till Quattro skulle iväg och självklart hjälper jag till. Tyvärr regnade det idag, så jag hoppade ridningen. Men på torsdag blir det förhoppningsvis ridning igen när jag är i stallet nästa gång.

Jag hittade en text som en vän la upp på facebook på tyska och jag tyckte att den var så fantastiskt bra. Så jag översatte den, skrev ner allt i Word, gjorde en skärmdump av det och la ut den där och nu även här. Hoppas du gillar den lika mycket som jag. För så här tycker jag att det ska vara. Klicka på bilden om du vill se den större.


Ha det gott! // Mia

Kommentarer