Fortsätt till huvudinnehåll

Skola

Idag är det grupparbete som gäller. Läser för tillfället pedagogik, där vi ska lämna in ett grupparbete i morgon, samt ha en redovisning på 45 minuter kring vad vi kommit fram till. Vi är tre i gruppen och har var sitt fadderföretag är vi har intervjuat två personer var angående frågor kring kompetens och utbildning. Så vi har skrivit ner våra intervjuer och gjort jämförelser mellan företagen. Det är intressant men tidskrävande. Det är förvånansvärt hur olika företag handskas med saker som introdukion, vidareutbildning och lärande på arbetsplatsen. Faktum är att man arbetar med det för lite ute på de flesta företagen vilken är synd eftersom utbildning och lärande i hög grad är något som är viktigt för att utvecklas som företag och för att medarbetarna ska känna att de får något positivt och motiverande att kunna utvecklas vidare genom. Så, nu har jag spytt galla nog om företags utbildningspolicys.

Efter grupparbetet ska vi hem till en tjej i gruppen och laga middag tillsammans och senare sover jag över där för att slippa åka hem sent på kvällen för att vara där på morgonen för redovisning igen. Det är tur man har snälla grupp-kollegor som låter mig sova över verkligen. Tåget går vid 11-tiden, så nu ska jag fortsätta att skriva min del i grupparbetet innan jag ska iväg.



Ha det gott! / Mia

Kommentarer