Fortsätt till huvudinnehåll

Provjobbardag nr 2

Provjobbet i tisdags gick riktigt bra. När man kommer till ett ställe där ungdomar hamnat snett i missbruk och kriminalitet har man naturligtvis förväntningar. Men jag gick in med en positiv attityd, jag gjorde inte något som kunde upplevas som stötande utan var som vanligt. Det verkade uppskattas av både personal och ungdomar. Jag hörde under dagen berättelser och historier om saker som hänt, fick reda på rutiner och regler och fick känna på jobbet i allmänhet. Kollegorna var jättetrevliga och chefen är toppen. 

Jag har en bra magkänsla. Det är det viktigaste för mig. Sist jobbade jag ett dagspass. Idag blir det kväll, tydligen är det lite mer som händer då, så det ska bli intressant att se. Känns det lika bra som sist så kommer det bli ett bra sommarjobb.

Nu ska jag göra mig i ordning. Jag återkommer!

Todiloo!/ Mia



Kommentarer