Fortsätt till huvudinnehåll

46 dagar kvar

Påsken har varit jättebra. Har firat med Peter och min familj hos kusinen och hennes familj i Karlskrona. Vädret var helt underbart, strålande solsken och blå himmel. Som alltid mycket mat och gott sällskap.


Karlskrona är en liten mysig stad, har bara varit där en gång förut på genomfart typ. Så jag har aldrig gått runt i staden.

Ett besök på marinmuséet blev det, alltid roligt att gå på museum tycker jag. Viktigt med kultur och historia. Det var intressant. 


Naturligtvis har vi ätit gott också och när jag kom hem konstaterade jag +2,5 kilo igen. Jag blev minst sagt förbannad. Här går jag dag ut och in och tänker på vad jag äter och på tre dagar är det som bortblåst igen. Nej, jag åt inte exakt som jag brukar, för är det familjefest och man är bortbjuden så är det tyvärr inte möjligt. Men jag blir så innerligt trött på min kropp och min ämnesomsättning. Fy fasen rent ut sagt. 


Men jag hade i alla fall trevligt, det var jätteroligt att få träffa alla igen och få fira ihop.



Idag är det 46 dagar kvar till operationen. Den 12:e maj ska jag börja med LCD kost, dvs. lågkaliri-shakes. Exempel på dessa är Allévo eller Nutrilett (bara två av flera möjliga). Det ser jag inte så värst fram emot, men det är fyra veckor jag måste ta mig igenom helt enkelt. Men det blir inte lätt. Tycker de där shakesen är hemska... Men men, vad gör man inte för sin hälsa. Långsiktigt sett är det ett spått i havet.

Kram på er som läser, Mia

Kommentarer