Fortsätt till huvudinnehåll

Viktväktarna & Träning

Under tiden sommaren 2020 till vintern 2022 körde jag Viktväktarna, endast online via app, inga möten. Jag kände att vikten inte var hållbar och gick ner 10 kilo på 12 månader. En långsam och stabil viktnedgång. Men sedan sa det stopp. TOTALSTOPP! De senast 6 månaderna, dvs sedan sommaren 2021 har det inte hänt någonting. Jag pendlar +/-2-3 kilo vilket är normalt för min del när jag står still i vikten. Sommaren 2021 började jag träna. Jag går på gym där jag dels styrketränar och dels går på pass. Jag gillar båda och det går i perioder vad jag gör mer eller mindre av. Nu tränar jag oftast 2-4 dagar per vecka. Självklart finns det veckor jag inte hinner med mer än 1-2 gånger per vecka och det är också okej. 

Just nu längtar jag till våren och sommaren. Då tar jag hellre cykeln till affären eller in till stan, eller till vänner och stranden, jag spelar discgolf och jag är över lag ute och rör på mig mycket mer. Den här sommaren ser jag verkligen fram emot eftersom min sambo och jag har fått en säsongsplats och ska campa med mina föräldrars husvagn i Kalmar. Fantastiskt kul ska det bli! Det längtar jag verkligen till!

Vid campingplatsen finns närhet till hav för bad, utegym och löparspår längs med udden som den ligger vid på olika längdsträckor. Det kommer verkligen att bli så himla perfekt. Med cykeln tar det max 10 minuter till Kalmar centrum, så cykeln kommer utnyttjas till max.

Åter till Viktväktarna. Jag har inte gått ur ännu, appen finns kvar på telefonen. Jag registrerar vikten och träningen. Men jag registrerar inte maten. Jag äter fortfarande hälsosamt, det är inte så att det ballat ur på något sätt, jag använder fortfarande recepten eftersom de är väldigt goda. Men jag har slutat registrera, det blir för mycket hets för min del och jag är trött på att inte känna mig fri. Även om jag äter allt med VV så är det en överhängande stress. Jag vill faktiskt inte ha den. Så därför var valet att sluta registrera enkelt. 

I nästa inlägg tänkte jag skriva om fertilitet och barnlöshet, så hoppas du vill läsa vidare!




Kommentarer