Fortsätt till huvudinnehåll

Att berätta om graviditeten (skrivet 9 mars 2022, publicerat 24 maj 2022)

 Att berätta om graviditet i ett tidigt stadie som 5:e veckan är ju givetvis en risk. Samtidigt så är man ju faktiskt gravid. Om man skulle få missfall så är ju det en lika naturlig del som att graviditeten skulle fortsätta. Om ett missfall skulle hända så gör det ju inget att folk visste, för då blir ju förståelsen för sorg desto större. Så jag ser inte problemet med att berätta. Så igår skulle jag efter chocken i Göteborg berätta dels för min chef och dels för min sambo.

På vägen till Jönköping ringde min syster och det var väldigt roligt att dela den chockartade men glada nyheten med henne. Hon har varit ett otroligt stort stöd i de problem jag haft med sjukvården kring barnlöshet tidigare. Så glad att jag har henne som stöd, hon är fantastisk. Även mamma har hjälpt mig och peppat massor i detta. Jag är glad över att jag har den familj jag har!

Väl i Jönköping fick det bli ett lunch och shopping-stopp på Asecs. Där hittade jag skor, strumpor och en jättesöt dräkt till bebis som jag köpte för att ge som present till min sambo. Han visste fortfarande ingenting. För jag ville överraska honom och säga det direkt till honom.

Efter shoppingen körde jag vidare till kontoret. Där väntade en nyfiken chef, för jag hade berättat för henne varför jag skulle till Göteborg. Som karriärkvinnor med ett stort hjärta för familjen pratar vi om allt kring relationer och andra saker i livet och det uppskattar jag väldigt mycket. Livet är ju faktiskt inte bara jobb och jag älskar verkligen att det är en levande verklighet på det företaget jag arbetar. Det är verkligen fantastiskt.

Så jag berättade om min dag och vad som hänt och chocken låg fortfarande över mig när jag berättade. Min chef kramade om mig och sa hur glad hon var för min skull. Hon har redan tidigare uttryckt sig om att hon ju väntar. Så nu blir det vår lilla "företags-bebis" utbrast hon. Jag skrattade. Så skönt att berätta om än tidigt, men varför inte? Som jag skrev uppe, jag har ju inget att förlora.

Efter att ha jobbat under eftermiddagen gav jag mig av hemåt till Värnamo. Min sambo ringde under färden och frågade hur allt hade gått. Jag berättade bara den kaotiska resan till mottagningen, men sa att det i övrigt gått bra och att allt var i sin ordning. I sig inte en lögn, men jag sa ju inte allt eftersom jag ville överraska honom. 

Väl hemma satt han i soffan. Jag kom in med presenterna. "Jag tar dem sen när vi ätit" sa han och lyfte upp sin iPad där han studerade elscootrar, han hade väl fått inspiration nu när jag rejsat genom halva Göteborg. Men det där gick ju inte alls, han skulle ju öppna paketen! Så jag ryckte bort iPaden och sa "öppna paketen, de är mycket viktigare än det där". Han tog upp första paketet. I det låg skorna. "Vad ska vi ha små skor till?". Han öppnade det andra paketet där sockarna och dressen låg i. "Är du gravid?"

Japp, där gick det fram. Jag är gravid. Min sambo var hur gullig och fin som helst resten av kvällen. Det är han i och för sig oftast. Men det var något som hände igår. Så fint! Han ringde runt till hela familjen och sina närmsta vänner och berättade stolt om att vi ska bli föräldrar. Det var så roligt att se hur glad han hade blivit. Helt fantastiskt. Kunde inte haft en bättre kväll. Så glad och lycklig <3 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Shoppingrunda

Idag efter att ha varit och fixat med alla kattgrejer gick jag vidare för att handla grejer till mig själv och till min Harro, för han är så söt å gullig. Jag köpte en present till honom. Till mig köpte jag två par skor (ett par "mockasiner" som är jättebra till vardags och att gå lite längre i, för de andas genom sulan från GEOX och ett par klackskor som går bra at ha till jeams till vardags från Belmondo) och flera snygga örhängen. Hade behövt en ny svart kofta, men hittade inte nåt bra, har svårt för att hitta snygga koftor men älskar att ha på mig dem. Måste hålla utkik. Här kommer lite bilder på mina inköp.

Hänt i veckan

Hejsan, Skämt åsido så har det väl inte hänt så jättemycket spännande egentligen. Just nu är det tentaplugg på gång. Men det är ju sååå tråkigt, jag blir galen. När man jobbar säger man att plugga är lätt och när man pluggar så tycker man att jobbet var peanuts. Måste nog i ärlighetens namn erkänna att jag hellre jobbar, men jag pluggar ju för ett högre syfte. För att jag vill jobba som personalvetare och allt som hör därtill. Men allvarligt talat skulle jag helst vilja kasta allt i en sopsäck, knyta ihop den, sparka på den några gånger och sedan lägga den i soptunnan i facket för brännbart. Ungefär så känns det just nu... Men men, bara två av tre år kvar. Ett år har jag ju redan klarat. Bara att kämpa på. Men just nu är jag bara trött på alltihop. På lördag har jag sista tentan och jag vill verkligen klara den. Men just nu känns det som att allt bara är upp och ner i skallen trots att jag läser som en dåre. Det som glädjer mig just nu är alla goa vänner som jag fått göra rolig

Helgen i Holland 16-17 Februari 2008

Lunch at Zeldzaam Afternoon with friends Party with family Sunday afternoon with family