Fortsätt till huvudinnehåll

Beskedet

 Igår kom jag hem, parkerade bilen och gick förbi brevlådan som alla dagar när jag kommer hem. Även om posten numera bara kommer varannan dag kollar jag alltid. Inte minst för att jag faktiskt inte vet vilka dagar den kommer och vilka inte. Märkligt...

Hur som helst låg ett brev från Landstinget Östergötland i brevlådan. Hjärtat hoppade två slag extra. Var detta brevet vi väntat på??? Var det beskedet???

Snabbt med hela luntan av post och reklam gick jag in och sa glatt till min sambo att "Nu tror jag det har kommit!". Jag öppnade fort och där stod det:


Jag fick hålla mig i stolen framför matbordet som jag stod vid. Tårarna bröt ut. Jag sa "Allt är okej, inga kromosomavvikelser och det är dessutom en tjej!" Jag bröt fullständigt ihop av lättnad och av glädje. All oro och sorg, magont och nervositet bara rann av mig. Ett underbart besked!

Självklart dokumenterades allt i familjechatter på Messenger och jag ringde min närmsta familj. Det var absolut lycka med massor utav glädjetårar igår kväll. Att det var en flicka var bara ett extra glädjeämne, jag hade blivit lika glad för en pojke, men min önskan var ändå en liten flicka. Resultatet vi fick är ju baserat på DNA, så resultatet är ju tydligt. Två X kromosomer = flicka. Men viktigast av allt, och här håller nog varje blivande förälder med mig - att barnet är friskt är värt ALLT! Så lycklig <3

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Shoppingrunda

Idag efter att ha varit och fixat med alla kattgrejer gick jag vidare för att handla grejer till mig själv och till min Harro, för han är så söt å gullig. Jag köpte en present till honom. Till mig köpte jag två par skor (ett par "mockasiner" som är jättebra till vardags och att gå lite längre i, för de andas genom sulan från GEOX och ett par klackskor som går bra at ha till jeams till vardags från Belmondo) och flera snygga örhängen. Hade behövt en ny svart kofta, men hittade inte nåt bra, har svårt för att hitta snygga koftor men älskar att ha på mig dem. Måste hålla utkik. Här kommer lite bilder på mina inköp.

Hänt i veckan

Hejsan, Skämt åsido så har det väl inte hänt så jättemycket spännande egentligen. Just nu är det tentaplugg på gång. Men det är ju sååå tråkigt, jag blir galen. När man jobbar säger man att plugga är lätt och när man pluggar så tycker man att jobbet var peanuts. Måste nog i ärlighetens namn erkänna att jag hellre jobbar, men jag pluggar ju för ett högre syfte. För att jag vill jobba som personalvetare och allt som hör därtill. Men allvarligt talat skulle jag helst vilja kasta allt i en sopsäck, knyta ihop den, sparka på den några gånger och sedan lägga den i soptunnan i facket för brännbart. Ungefär så känns det just nu... Men men, bara två av tre år kvar. Ett år har jag ju redan klarat. Bara att kämpa på. Men just nu är jag bara trött på alltihop. På lördag har jag sista tentan och jag vill verkligen klara den. Men just nu känns det som att allt bara är upp och ner i skallen trots att jag läser som en dåre. Det som glädjer mig just nu är alla goa vänner som jag fått göra rolig

Helgen i Holland 16-17 Februari 2008

Lunch at Zeldzaam Afternoon with friends Party with family Sunday afternoon with family