Fortsätt till huvudinnehåll

Uschamej

Hejsan!

Andra dagen med shakes. Idag har det varit riktig jobbigt kan jag säga. Kändes som att hela världen runt omkring mig bara gick runt och åt och jag gick runt med kurrande mage och äckliga shakes typ. Men helt ärligt talat är shakes inte alls så farligt. Problemet är bara att även om jag byter smak för varje måltid, så blir det ändå himla enformigt. Som tur är finns det även lite soppor som man kan äta. Jag har även köpt chokladpuddingen från modifast som jag ska köra vid en måltid i morgon. Ja, visst låter det kul. Chokladpudding :-P Men det är sant.

Ska även kolla runt lite i stormarknaderna i stan för att se om det kanske finns lite fler smaker än de jag har hemma, framför allt är jag sugen på lite fler soppor, för det där söta blasket tycker jag blir lite för mycket. Eftersom jag kört LCHF tidigare blir allt sött bara för mycket för min del. Är man sockerberoende och älskar allt som är sött är ju de söta shakerna perfekta, men jag tycker mest att de är alldeles för söta. Idag har jag också köpt sockerfri saft för att kunna dricka det mellan måltiderna för att fylla magen och få i mig tillräckligt med vätska. Ordinationen av läkaren är att dricka minst 2 liter vatten varje dag, vilket jag försöker att dricka. Drickandet har alltid varit ett problem för mig, jag slarvar med det. Men nu ska jag skärpa till mig, måste dock springa och kissa hela tiden *skrattar*



Det som är jobbigast just nu är mest att se andra som äter. Idag var jag i Växjö, åkte tåget och då träffar man ju på mycket människor. Dels på tåget, men även på stationerna, sedan på universitetet. Just att gå förbi folk och se att de äter "vanlig mat" och känna lukten, det är obeskrivligt jobbigt. Det är tur man har karaktär, annars hade detta gått åt pipan. Nu blir det några dagar hemma vilket kommer att underlätta eftersom jag då slipper närvara när andra äter i närheten på det sättet. Visst är det lite jobbigt även här hemma när de andra äter, men jag passar på att äta min soppa samtidigt, så funkar det ändå :-)

Nu är det bara att fortsätta kämpa. Räknar ner dagarna. 26 dagar kvar.

Kram på er! / Mia

Kommentarer