Fortsätt till huvudinnehåll

Viktig info om "Shake-dieter"!

Pratade med min dietist i förrgår, som berättade något som jag tycker är viktigt att veta för alla som vill testa det. Jag kan rekommendera det eftersom jag gör det själv, även om det är ap-jobbigt! Man är hungrig mellan måltiderna och jag rekommenderar att försöka äta var tredje timma om du kör "färdiga shaker" i tetrapack, som jag gör. De som köps i påse och mixas själv känns mjöliga när de dricks, därför tycker jag att de är äckliga.

Det jag vill komma fram till är dock inte det jag skrev ovan, utan att det finns "fuskisar" bland de färdiga shakes som finns där ute. Det finns nämligen två olika typer. Det ena är måltidsersättning och det andra kostersättning. 

Måltidsersättningen går bra att köra om du vill ersätta 1-2 måltider per dag med en shake. Vill du dock köra shake som huvuddelen i kosten eller helt och hållet ska du hålla dig till kostersättningen. 

De enda shakes som är färdiga tetra som är kostersättning är Naturdiet. Nutrilett som nu finns ute på marknaden också är alltså bara måltidsersättningar. Detta innebär att ska man byta ut hela kosten och vill få alla näringsämnen för att må bra så är Nutrilett inget alternativ. Endast max en Nutrilett shake per dag om man vill ha variation på smaken. Men inte mer. 

Detta var något jag inte visste och tycker är viktigt att veta för de som kanske blir sugna att testa på. 


Kram på er där ute!/ Mia

Kommentarer