Fortsätt till huvudinnehåll

Träningsvärk

Hej!

Efter tre dagars tränande kände jag att jag antingen fortsätter idag eller tar en vilodag. Under dagen idag har jag tagit det lugnt eftersom jag är ledig denna helgen. Så jag tänkte att jag kunde träna lite senare under eftermiddagen. Så strax efter lunch la jag mig i soffan med datorn i knäet och lite musik i lurarna. Naturligtvis somnade jag. För ca. en timma sedan (vid halv fyra) vaknade jag. Kunde knappt vända mig om i soffan. Jäklar vilken träningsvärk jag har i magen! Har kört sit-ups (15x3) och även på en maskin där man håller fast armar och överkropp och vrider underkroppen från vänster till höger eller vice versa (15x3 på vardera håll). Detta har jag gjort alla tre dagar och nu äntligen känner jag av det.


I resten av kroppen är det inte så farligt, känns lite i nacke/axlar och även i underarmarna. Men jag la huvudfokus dessa dagar på magen, så det känns ju på rätt ställe. Det är den kroppsdel som jag är minst nöjd med. De andra två jag vill ändra på är lår och rumpa. Men magen är det jag stör mig mest på. Inte för att det är så att jag får kommentarer om den eller för att det skulle vara ett rent praktiskt problem. Men jag vill inte ha den, vill att den ska vara platt. Punkt slut typ, för min egen skull helt enkel :-)

Nu ska jag se om jag kan fixa lite mat, är lite hungrig. Blir nog någon typ av sallad med något gott till :-)

Ha det så bra!/ Mia

Kommentarer