Fortsätt till huvudinnehåll

Hänt i veckan

Hejsan,

Skämt åsido så har det väl inte hänt så jättemycket spännande egentligen. Just nu är det tentaplugg på gång. Men det är ju sååå tråkigt, jag blir galen. När man jobbar säger man att plugga är lätt och när man pluggar så tycker man att jobbet var peanuts. Måste nog i ärlighetens namn erkänna att jag hellre jobbar, men jag pluggar ju för ett högre syfte. För att jag vill jobba som personalvetare och allt som hör därtill. Men allvarligt talat skulle jag helst vilja kasta allt i en sopsäck, knyta ihop den, sparka på den några gånger och sedan lägga den i soptunnan i facket för brännbart. Ungefär så känns det just nu... Men men, bara två av tre år kvar. Ett år har jag ju redan klarat. Bara att kämpa på. Men just nu är jag bara trött på alltihop. På lördag har jag sista tentan och jag vill verkligen klara den. Men just nu känns det som att allt bara är upp och ner i skallen trots att jag läser som en dåre.



Det som glädjer mig just nu är alla goa vänner som jag fått göra roliga saker med denna och förra veckan. Om någon av er läser så vet ni vilka ni är, kramar! Ytterligare en sak jag bara älskar är att det går så bra med ridningen. Var i stallet igår och Quattro var hur härlig som helst att rida. Vädret var perfekt och vi hittade en ny stig som tog lite över en timma att rida, så det var verkligen kanon. Kortärmat, på hästryggen, i skogen, livet är underbart!




Något jag måste bli bättre på är träningen. De senaste veckorna har jag verkligen slarvat, men det får det vara slut på fr.o.m. måndag. Ridningen upptar två dagar i veckan vilket innebär att jag vill träna 2-3 gånger i veckan på gym eller köra pass på Friskis utöver detta. Så nu blir det till att börja planera så fort jag får schemat för vilka tider jag ska jobba under sommaren. Nu blir det ingen pardon mer, nu ska här kommas i form!



I övrigt har det blivit lite film- och serie-titt det senaste. Kan rekommendera filmen "En oväntad vänskap" väldigt varmt och även serien Game of Thrones. Game of Thrones har jag följt sedan början. Nu är jag inne på säsong 3 och väntar varje vecka spänt på nya avsnitt. Det är såååå spännande!



Nu måste jag fortsätta plugga, känner mig sååå motiverad (NOT!) :-)

Ha det så bra! / Mia


Kommentarer