Fortsätt till huvudinnehåll

Nytt i veckan

Hejsan!

Denna veckan har gått otroligt fort. Inte minst på grund utav att jag börjat jobba och jag kommit igång med träningen nu igen efter allt tentaplugg.

På jobbet har det gått bra, det är så svårt att beskriva hur det är. Mycket av det jag/vi gör där är dessutom även inte möjligt för mig att berätta för att det ligger sekretess bakom. Men det jag känner hittills är positivt. Dock är allt väldigt verklighetsfrämmande på något vis. Som "vanlig" samhällsmedborgare kan man inte riktigt förstå hur saker och ting funkar på ungdomshem eller i synnerhet en avdelning som den där jag jobbar som är sluten. Jag kommer bra överens med både personal och elever, men det är ett tufft jobb, men det ger också väldigt mycket tillbaka. Framför allt är det psykiskt påfrestande. Samtidigt så är jag väldigt stabil, så jag klarar av det, men det är ju långt ifrån vem som helst som klarar något sådant...

Vad gäller träningen så har jag kommit igång igen. På jobbet blir det nästan dagligen en promenad på 1,5km och sedan är det gymmet jag varit på tre dagar i rad nu. Tycker det är så himla gött att träna. Allt pluggande har hållit mig borta därifrån och nu har jag äntligen tid igen. Många påstår ju att träning gör att man blir trött. För mig är det raka motsatsen. Innan träningen är jag trött. Jag "orkar inte" typ, men det är just det man ska. För efteråt är jag ett energipaket. Det känns så himla bra med!

Oftast brukar jag köra rodd som början 1000-2000m, sedan 20-30min walking på bandet och sedan maskiner beroende på vilket muskelparti jag vill träna i 30-60 min. Endomondo är ju det verktyg som jag använder mig av när jag tränar. Det finns som app till bl.a. iPhone och även som hemsida. Hemsidan är lite bättre, mer komplexa funktioner och bättre översikt. Men appen är också helt okej. Där ser jag hur myckt jag tränat, hur många kalorier jag brännt på träningen (anpassat till hur mycket man väger, vilket är toppen), jag har koll på min viktkurva osv. Oändligt med möjligheter helt enkelt :-)

Här kommer månadens bravader. Varje gubbe är ett träningstillfälle. Är det flera i följd kan det vara så att jag gjort olika saker vid samma träningstillfälle, t.ex. gått å band, rott och styrketränat :-)


Här är hur mycket jag tränat av vad denna månaden.

Och här är lilla jag, positiv som vanligt :-P



Nu ska jag pallra mig vidare. Ha det så bra! / Mia

Kommentarer