Fortsätt till huvudinnehåll

Hemma igen

Hej!

För en stund sedan kom jag hem ifrån Kalmar. Efter tentan som kändes logisk och bra i lördags blev det ett spontanbesök hos min syster och hennes sambo i Kalmar. Kalmar ligger ju rätt nära Växjö, så därför passade det bra att ta svängen förbi. Jag stannade tills idag eftersom sommarjobbet inte ska påbörjas förrän i morgon. Roligt att ha gjort något trevligt innan jag ska börja jobba.

Under besöket var det lite städning och fixning i deras lägenhet eftersom de flyttar till hus om en månad. Ska bli så roligt för dem och huset de ska flytta till verkar jättefint :-) Jag hann med lite shopping av kläder och lite inredningsdetaljer igår. Kläderna får jag ta kort på någon annan dag eller senare idag eftersom jag inte har lust att leka "fotomodell" just nu :-P Men magneterna som är formade som skruvar till min hall lyckades jag sätta dit och ta kort på.









Meningen med magneterna är att jag ska sätta upp kort på nära och kära på väggen på listen med hjälp av magneterna. Nu gäller det alltså att hitta något bra sätt att få fram kort på. Jag har många kort, men ska nu börja välja ut och sedan framkalla dem. Men måste väl troligen plasta in dem för att de ska hålla sig fina med tanke på magneterna. De har ju en tendens att böja sig och bli bleka. Ska fundera på det.

Nu blir det diskning, städning, tvättning. Jippi vad roligt jag tycker att det är, not! Men måste göras.

Todiloo!/ Mia

Kommentarer