Fortsätt till huvudinnehåll

Dagen före OP...

Idag och igår har jag haft full rulle vilket hjälpt till att hålla nervositeten borta. Jag har gått med i några gastric-bypass grupper på Facebook och fått ytterligare inspiration av bl.a. Före/Efter-bilder och inlägg av andra som gjort operationen. Det känns rätt att göra den, jag känner att det är det jag vill. Men allvaret som det innebär är ändå påtaglig.

Jag har kämpat länge för detta nu. Druckit mina Naturdiet shakes i fyra veckor nu. Sedan slutet av oktober 2013 gått ner från 118,8 kilo till dagens 106,8 kilo. 12 kilo varav 8 kilo under de senaste fyra veckorna. Nu är jag nära det jag kämpat för genom denna viktnedgång. Känns konstigt att det jag jobbat och kämpat för nu är "på riktigt". Som jag har våndats, framför allt de senaste fyra veckorna då jag fått avstå all "vanlig" mat helt och hållet. Stolt över mig själv att jag klarat det. Jag fattar det knappt. Men det kommer gå upp för mig att det är på riktigt i morgon när jag ligger med infusionen i armen och syrgasmasken läggs för ansiktet.


Sedan kommer mitt nya liv med helt ny livsstil börja. Min önskan är att jag kan tappa så mycket vikt att jag inte behöver känna att det är jobbigt att springa en bit eller gå upp för trappor. Att jag inte ska se träning som en last, utan något som funkar helt okej för att det med mindre vikt kommer att gå lättare. Jag önskar också att viktminskningen kommer innebära att jag kan leva ett hälsosamare liv i stort där jag kan minska riskerna av följdsjukdomar på grund utav den övervikt jag nu bär på. En sak som är viktig för mig att poängtera är att jag är nöjd med mig själv, jag är fin som jag är och jag är en över lag lycklig människa. Mitt mål är inte att bli smal, utan att bli lättare och kunna få mer livslvalité. Men oavsett vad andra tycker, ser jag det beslut jag tagit som något som är otroligt viktigt för mig och jag tror och hoppas att detta beslut kommer att kunna förändra mitt liv till det positiva. Jag återkommer med besked om hur det gått när jag piggnat till efter operationen igen.

Kram på er som läser! / Mia

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fostervattenprov

 Den 16 maj var det dags för fostervattenprovet. Jag hade läst om det och kände mig trygg med överläkaren som skulle utföra det. En överläkare som forskat mycket och som är erkänt duktig på det hon arbetar med. Man ska vara noggrann med vem man ska få vård hos, framför allt när det är spåass känsliga grejer som ett fostervattenprov. Inför det här "ingreppet" hade jag också informerat Kvinnokliniken om att jag inte accepterade att den barnmorska som gjort KUB-testet skulle vara med på fostervattenprovet och gav feedback på hennes opersonliga och oproffsiga attityd. Så hon ersattes av en supertrevlig annan barnmorska som ställde exakt de där frågorna jag ville ha, som gjorde att jag kände mig trygg innan vi satte igång.  Överläkaren förklarade hur ingreppet skulle ske så att jag kände mig trygg med vad som skulle hända och började sedan att söka efter en bra plats att kunna sticka nålen som skulle gå igenom min mage till livmodern där de skulle suga ut fostervatten. Ingen bedöv...

House

Here is the house we hope to be able to rent in the future. We have been there looking at it, an it is great! Hopefully the landlord will let us have it :) From the front with garden The terrece (three big doors/windows from the livingroom) The east side (livingroom window and guest room window) The north side (entrance, livingroom window and wc window) The west side (kitchen and livingroom window) West side look at the entrance View at the houses around the house from the west side View at the houses around the house from the entrance View from the terrace to the next house The terrace The livingroom The kitchen The bathroom (upstairs) The livingroom/kitchen