Fortsätt till huvudinnehåll

Dagen före OP...

Idag och igår har jag haft full rulle vilket hjälpt till att hålla nervositeten borta. Jag har gått med i några gastric-bypass grupper på Facebook och fått ytterligare inspiration av bl.a. Före/Efter-bilder och inlägg av andra som gjort operationen. Det känns rätt att göra den, jag känner att det är det jag vill. Men allvaret som det innebär är ändå påtaglig.

Jag har kämpat länge för detta nu. Druckit mina Naturdiet shakes i fyra veckor nu. Sedan slutet av oktober 2013 gått ner från 118,8 kilo till dagens 106,8 kilo. 12 kilo varav 8 kilo under de senaste fyra veckorna. Nu är jag nära det jag kämpat för genom denna viktnedgång. Känns konstigt att det jag jobbat och kämpat för nu är "på riktigt". Som jag har våndats, framför allt de senaste fyra veckorna då jag fått avstå all "vanlig" mat helt och hållet. Stolt över mig själv att jag klarat det. Jag fattar det knappt. Men det kommer gå upp för mig att det är på riktigt i morgon när jag ligger med infusionen i armen och syrgasmasken läggs för ansiktet.


Sedan kommer mitt nya liv med helt ny livsstil börja. Min önskan är att jag kan tappa så mycket vikt att jag inte behöver känna att det är jobbigt att springa en bit eller gå upp för trappor. Att jag inte ska se träning som en last, utan något som funkar helt okej för att det med mindre vikt kommer att gå lättare. Jag önskar också att viktminskningen kommer innebära att jag kan leva ett hälsosamare liv i stort där jag kan minska riskerna av följdsjukdomar på grund utav den övervikt jag nu bär på. En sak som är viktig för mig att poängtera är att jag är nöjd med mig själv, jag är fin som jag är och jag är en över lag lycklig människa. Mitt mål är inte att bli smal, utan att bli lättare och kunna få mer livslvalité. Men oavsett vad andra tycker, ser jag det beslut jag tagit som något som är otroligt viktigt för mig och jag tror och hoppas att detta beslut kommer att kunna förändra mitt liv till det positiva. Jag återkommer med besked om hur det gått när jag piggnat till efter operationen igen.

Kram på er som läser! / Mia

Kommentarer