Fortsätt till huvudinnehåll

Äntligen fått definitivt besked!

Idag kl 09:30 var det dags. Efter tre veckors shake dieter var det dags att en vecka före planerad operation väga in mig. Kan ni förstå att jag var nervös? Jag själv var inte nöjd med hur mycket jag gått ner. Jag fick ställa mig på vågen. Ett kilo mindre än hemma! Fantastiskt, men ändå 2-3 kilo mer än vad målet var. Sjuksköterskan sa då att det är en vecka kvar och att jag ska göra mitt bästa till nästa vecka, men att jag under hela denna tid kämpat och gått ner i stadig takt, så jag får göra operationen nästa vecka.


YES!!!!! Jag klarade det! Jag har tagit mig hit. Jag har gjort allt jag kan och jag får definitivt göra operationen. Sedan var det dags för samtal med dietisten som berättade om kosten efter operationen som första veckan är flytande kost. Därefter är det mosad/mixad kost i tre veckor. Har fått en lista med allt jag får respektive inte bör äta. Nu ska man bara klara operationen som infaller kommande måndag 9/6, tiden får jag reda på nu på torsdag och sedan är det snart dags. Helt otroligt...

Till sist fick jag prata med sjukgymnasten om träning och vad som gäller vad gäller att röra sig efter operationen. Att sitta uppe ett antal timmar varje dag, hur man ska andas i ett andningsrör för att få upp slem, hur man ska sätta sig upp eftersom det kan göra väldigt ont på grund utav själva operationen. Man blir lite smårädd. Här har man gått och tränat och kunnat gå ute utan problem och promenera och nu ska det vara jobbigt att sätta sig upp, i alla fall till en början. Känns rätt märkligt. Men ja, det kommer säkert gå bra. Jag kan kämpa och det tänker jag göra fortsättningsvis också.


Nu är det dags att plugga, för mitt i allt detta ska också plugget göras. Ska göra en opponeringsrapport på klasskamraternas uppsats och i morgon är det dags för själva opponeringen. Även vårt arbete ska opponeras på i morgon. Sedan har vi tills på söndag på oss att göra de ändringar som måste göras och därefter är det dags för operationen. Helt galet, full rulle nu!

Kram på er som läser! / Mia

Kommentarer