Fortsätt till huvudinnehåll

Sjuk men ändå nöjd mitt i sörjan


God morgon!

Nu är det illa, jag har fått en riktig dunderförkylning. Hostar så jag nästan spyr, näsa och bihålor är täppta, feber, ont i halsen och rinnande ögon. Nu har nog mitt immunförsvar nått botten. 

Egentligen har jag verkligen ingen tid att vara sjuk. Idag har jag tenta i personalekonomi. Men det finns inte en chans att jag klarar att ta mig ner till Växjö i det här tillståndet. Jag ger upp. Jag får tillbringa dagen i sängen istället. Ta min pillercocktail av diverse vitaminer och förkylningsmediciner och hoppas det går över snart...



Detta och kräksjuka är nog de två vidrigaste sjukdomarna jag vet. Jag är rätt aktiv på så sätt att jag gillar att göra saker, att bli tvungen att vara sängliggande och/eller stillasittande på grund utav sånt här gör mig galen... 

Men en bra sak har det medfört. Jag har gått ner ytterligare i vikt och snart är ytterligare ett mål uppnått. Nästa mål för mig är 10 kilo och jag ligger hårtfint nära! 9,9 kilo har jag gått ner nu. Det är så himla kul! 

Jag har trots sjukdom hållt fast vid min LCHF och det ger resultat! Jag har alltså bara 2,1 kilo kvar tills jag har gått ner mina 12 kilo. Den 10 november vägde jag in mig själv, den 23:e november var jag och vägde in mig på vårdcentralen. Och nu är jag snart 10 kilo lättare. Jag kan verkligen rekommendera LCHF till er som vill gå ner i vikt och vill kunna äta tills ni blir mätta. Men ändå gå ner i vikt. Är så glad, verkligen!

Ha en bra dag! /Mia

Kommentarer