Fortsätt till huvudinnehåll

Tips för håret

Som ni säkert sett på tidigare bilder har jag väldigt långt hår. Jag har sparat det sedan jag kan minnas. Som längst var det nästan ner till knäna, men jag tröttnade på det och har det nu ungefär till midjan där jag trivs bra med längden. Dock är det så otroligt svårt att hitta bra hårvårdsprodukter till ett hyfsat pris. Hos frisören köpte jag ett fantastiskt schampo och balsam från märket Kevin Murphy i serien Born Again och de har många fördelar. De är parabenfria, håret blir fantastiskt mjukt och fint och det luktar himmelskt. Om jag minns rätt luktade balsamet citronkaka *hahaha* Jag var jättenöjd med allt utom priset. Bara schampot och balsamet låg tillsammans på 500kr och sedan köpte jag även masken som gjorde att kalaset hamnade på strax över 700kr. Jag tycker helt enkelt att det är för dyrt även om resultatet var kanonfint. Men jag vill ändå rekommendera dem.


Nu har jag dock hittat ett nytt märke som jag hört om i olika "tutorials" för frisyrer och hårvård på youtube och jag måste verkligen säga att jag är nöjd med både pris och resultat. Märket jag talar om är Aussie, ett australienskt märke som inte så många talar om och jag tror inte har funnits i Sverige allt för länge. Jag använder mig av serien Luscious Long som är gjort just för långt hår. Fördelarna med denna serie är många. Varje produkt ligger mellan 100-200kr i affären. Just nu har KICKS extrapris på sin hemsida (http://www.kicks.se/aussie-b10?gclid=CMC9nIbFt7sCFchY3godTUwACw) där priserna är kanonbra, ska nog beställa lite jag med ;-) Jag köpte mina på Åhléns som även de hade rea på produkterna just när jag äntligen hittat dem. Nästa fördel är att produkterna verkligen är anpassade för långt hår. Jag märker tydligt att hårbottnen får den näring den behöver så att den varken blir torr eller fet så fort som den blir av andra produkter. Håret blir glansigt och det är otroligt lätt att reda ut, vilket är sååå skönt när det är så långt som mitt. Produkterna luktar väldigt gott även om lukten inte går att definiera till något man känt förut. Jag köpte alla tre produkterna som fanns i serien, har även sett att det finns ett spraybalsam, men använder man antingen inpackningen eller balsam så är det helt överflödigt med spraybalsam. På Aussies egen hemsida kan du läsa mer om produkterna (http://www.aussiehair.com/uk/collections/luscious-long.php). För andra hårtyper eller ändamål finns det även andra serier. Men just eftersom jag har långt hår, vill jag tipsa om just Luscious Long :-)






Hoppas ni som läser kan ha nytta av det, jag har det definitivt.

Kram på er! / Mia

Kommentarer