Fortsätt till huvudinnehåll

Skönt!

Nu är jag riktigt nöjd med mig själv. Jag har äntligen gått ner hela 5 kilo sedan jag började med LCHF för knappt 6 veckor sedan. I början bara rasade vikten, gick ner strax över 2 kilo första veckan. Sedan har det gått långsamt, en vecka stod det helt still. Men nu så är jag på god väg igen. Sammanlagt ska jag gå ner 11-12 kilo, 10% av min kroppsvikt, tills jag ska opereras. Så säg 12 kilo för att inte ta i underkant, då är det 7 kilo kvar. Ett kilo till så har jag klarat hälften :-) Delmål är viktigt.

Rätt roligt, vissa av mina byxor börjar bli stora. Framför allt dem jag tycker är som skönast att ha t.ex. mina bagy-jeans börjar bli riktigt pösiga. Får ha bälte på så att de inte ramlar ner numera *hahaha* Snart kommer jag väl inte kunna ha dem mer... Dessutom har jag kommit till sista hålet på de flesta av mina skärp vilket också är jättekul! Så det märks att det är förändring på gång. Är så glad att allt detta är på gång nu och att det funkar. Som jag skrev i mitt första inlägg om vikten och LCHF och gastric bypass har jag kämpat med detta så himla länge och jag är glad att jag är en god bit på väg nu.

Fick en ny kallelse till gruppträffen härom dagen med, så det är ju kanonbra. Blir den 9:e januari som jag ska dit. Så det ska bli intressant att höra vad de har att säga. Hittade en intressant bild på hur en gastric bypass funkar. Det är många som inte vet hur det verkligen funkar utan vet att man gör något med magen. Vissa tror att det är ett band man sätter runt magen eller att man förminskar magsäcken eller så. Men nej, det är helt enkelt så att man kopplar bort magen och gör en liten ficka som är kvar och sedan kopplar man till magsäcken senare i tarmarna igen. Det låter märkligt, men jag vet att det funkar. Nedan ser ni bilden:


Nu ska jag ta tag i den här lördagen och se till att göra något vettigt av den :-) Ha en bra dag!



Kommentarer