Fortsätt till huvudinnehåll

Julen

Hejsan!

Nu är julstressen över. Har firat hos min syster med familj nere i Kalmar. Har varit jättetrevligt. Men nu när det lugnat ner sig är det minst lika skönt. Har fått jättefina presenter som jag är superglad för och är så tacksam att jag har en så härlig familj.


Agerade jultomte på julafton.

Julen har dock medfört lite bekymmer och då är det inte världsproblem utan jag menar naturligtvis vad gäller maten. Det fanns hur mycket gott som helst på julbordet och inte allt helt kolhydratfritt. Men jag måste ändå säga att jag skött mig rätt okej. Det var några saker som jag dock valde att inte avstå från och då snackar vi inte mängder utan lite grand: pepparkakor, hembakat bröd, kroppkakor, senap och lite julgodis. Den 24:e var det alltihop. Den 25:e var det bara lite pepparkakor och julgodis. Och 26/27:e några pepparkakor till kaffet. I övrigt inget. Fr.o.m. idag blir det stenhårt LCHF igen. Men nu har jag fått känna att jag firat jul även vad gäller maten och jag tycker faktiskt att det är helt okej.





Det som jag märkt av att jag äter kolhydrater är väldigt påtagligt. Det jag märker av är:

  • Jag har känt mig tung efter maten. 
  • Jag har varit uppsvälld i magen och det är till och med så att det syns (riktigt illa!). 
  • Jag blir gasig i magen, detta har lett till magknip, rapar och fisar. Vet att det är osmakligt att skriva, men så är det verkligen. LCHF gör att gaserna försvinner och jag är inte den enda som kan intyga detta!
  • Jag har gått upp ett kilo på de dagar jag inte kört LCHF. (Som sagt, min kropp är knäpp!)





Nu är det dags för lite shopping, får se om jag hittar nåt bra :-) Ha det gott! / Mia


Kommentarer