Fortsätt till huvudinnehåll

Gästrummet

Efter att ha dragit ut på det ett tag nu kändes det att det var dags att ta tag i gästrummet, även kallat "mitt rum" där mitt piano, min gamla säng mitt skrivbord och lite annat står. Alla flyttkartonger som inte packats upp har stått där nu sedan vi flyttat in. Jag har plockat i det då och då, men inte riktigt tagit tag i det på riktigt. Nu är de flesta kartongerna utplockade och kläder upphängda i garderoben i sovrummet. I morgon ska jag bära ner den kartong med kläder som jag ska spara ner i källeren, packa ut de sista kartongerna, bära ner de utpackade kartonerna och slänga allt skräp. Till sist ska jag dammsuga hela rummet och bädda sängen. Men det är i morgon. Just nu är jag bara dödstrött, har varit en jobbig vecka och jag har sovit dåligt natten till idag... Hoppas jag sover bättre i natt, men jag har ju ledigt i morgon. Men jag har ju massor att göra. *suck*

Kommentarer