Fortsätt till huvudinnehåll

27 kilo mindre

Hej!

Nu var det ett tag sedan jag skrev och det beror helt enkelt på att jag inte känt att jag haft så jättemycket att skriva om. Under sommaren har jag jobbat och den 1:e september satte plugget igång igen. Vad gäller vikten så går det bra. Den går ner mer sakta just nu. Men ändå stadigt neråt. 0,5-1 kg i veckan ungefär men ibland så står den still. Jag oroar mig inte mycket över det.



I morse vägde jag mig igen och konstaterar att det numera inte är långt kvar till nästa gräns, snart är jag under 90-strecket. Idag väger jag exakt 91,0 kilo. Det känns fantastiskt bra. Det finns fortfarande mycket att "ta på". Mina egna "önskeställen" där jag skulle vilja att det tar mer på fettet (alltså försvinner eller minskar i alla fall) är överarmar, benen och magen. Men det kommer säkert, jag oroar mig inte för det.



För första gången typ någonsin har jag nu vågat köpa en åtsittande klänning och jag är verkligen fantastiskt nöjd. Testade den med de även nyinköpta skorna och kände mig fantastisk. Ni får bortse från frisyr och sminkning som inte passar till, jag bara kände att jag måste minnas detta och tog korten ändå, men alltså jag börjar känna mig helt okej nu :) Happy!

  

Annars mår jag bra. Det jag dock märker är att dumpingen kommer och går som den vill. Visst kan jag dumpa specifikt på socker och fett vilket jag vet att man gör efter en GBP, men hos mig är det också dagsformen som avgör. Vissa dagar dumpar jag på typ allt, andra dagar dumpar jag inte fast att jag inte aktar mig för vad jag äter hela tiden. Vad det beror på vet jag inte. Men de dagar jag dumpar på typ allt är det extremt jobbigt, då undviker jag typ helst att äta även om jag försöker ändå. Men det är väl så det är att vara gastric bypass opererad, i det stora hela är jag ändå jätteglad att jag gjorde operationen och skulle aldrig vilja ha den ogjord.

Kram på er därute som läser och följer min resa!

// Mia





Kommentarer

Josse W sa…
Får du träna någonting efter operationen? Eller hur fungerar det med träning efter en GBP? Ska man träna en viss mängd eller vad rekommenderas?
Mia's blog sa…
Tog ett tag inna jag fått tid att svara, men ja absolut. Redan innan operationen fick jag råd av sjukgymnasten att träna så mycket som det går. Helst styrketräning eftersom det bränner mest kalorier. Japps, styrka bränner mer än kondition, vem trodde det, med tanke på att kondition oftast känns jobbigare?! Sedan några veckor tillbaka har jag börjat rida igen. Har en islandshäst som jag är ute med 3 dagar i veckan. Innan försökte jag att gå till gymmet 2-3 gånger i veckan (okej jag erkänner att jag tidvis fuskat), men jag gillar att träna och faktum är att ju mer jag går ner i vikt, ju mer gillar jag att träna. :) /Mia