Fortsätt till huvudinnehåll

Gardina and Lifestyle Fair Zürich

On Wednesday Harro and I visited the Gardina and Lifestyle Fair in Zürich. There were increadible landscapes with flowers, trees, like real gardens. Our purpose there was to look at artificial turf for our balcony. Our balcon is concrete now. Modern, but not very enjoyable. We got some ideas I must say: http://www.progreen.ch/index.php?show=64.

A BIG bath tub, all made of tree. Crazy (and ugly too)
This is lifestyle pro! A piano in an ocean of red roses.

A really nice garden with a little brook going through it.

This one would be nice to lie in a warm summersday.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fostervattenprov

 Den 16 maj var det dags för fostervattenprovet. Jag hade läst om det och kände mig trygg med överläkaren som skulle utföra det. En överläkare som forskat mycket och som är erkänt duktig på det hon arbetar med. Man ska vara noggrann med vem man ska få vård hos, framför allt när det är spåass känsliga grejer som ett fostervattenprov. Inför det här "ingreppet" hade jag också informerat Kvinnokliniken om att jag inte accepterade att den barnmorska som gjort KUB-testet skulle vara med på fostervattenprovet och gav feedback på hennes opersonliga och oproffsiga attityd. Så hon ersattes av en supertrevlig annan barnmorska som ställde exakt de där frågorna jag ville ha, som gjorde att jag kände mig trygg innan vi satte igång.  Överläkaren förklarade hur ingreppet skulle ske så att jag kände mig trygg med vad som skulle hända och började sedan att söka efter en bra plats att kunna sticka nålen som skulle gå igenom min mage till livmodern där de skulle suga ut fostervatten. Ingen bedöv...

Gravid (skrivet 3 mars 2022, men publicerat 24 maj 2022)

Efter att ha varit barnlös, dvs inte blivit gravid trots försök, sedan augusti 2020 har det nu äntligen hänt! Jag är gravid!!! Igår 8/3 2022 åkte jag till Göteborg för att träffa en gynekolog som skulle kunna hjälpa mig att utreda varför jag inte blir gravid. Min egen förmodan - PCOS. Landstinget i  Jönköping vägrade ju att ens träffa mig pga för högt BMI.  Väl i Göteborg åkte jag förbi kliniken dit jag skulle. Jag kom dock inte fram eftersom det, som alltid, var vägarbete i Göteborg just där. Jag körde fel och kom ut i en helt annan ände av stan. Närmsta parkering - Nordstan. Fel sida av stan. Jag satte fart att gå mot adressen dit jag skulle. GPS:en sa 20 minuter. Det var 10 minuter tills jag skulle ha min tid. Stessad, genomsvettig och slut kom jag fram efter 20 minuter. Hade peppat mig själv hela vägen för att inte ge upp. Jag hade ju ett mål med varför jag hade tiden. Framme vid disken för att tas emot säger kvinnan att jag skulle vara på deras andra mottagning. 30 minute...

House

Here is the house we hope to be able to rent in the future. We have been there looking at it, an it is great! Hopefully the landlord will let us have it :) From the front with garden The terrece (three big doors/windows from the livingroom) The east side (livingroom window and guest room window) The north side (entrance, livingroom window and wc window) The west side (kitchen and livingroom window) West side look at the entrance View at the houses around the house from the west side View at the houses around the house from the entrance View from the terrace to the next house The terrace The livingroom The kitchen The bathroom (upstairs) The livingroom/kitchen