Fortsätt till huvudinnehåll

Katter på gång...

Ja, jag skojar inte. Hundmänniskan Mia skaffar katter. Har känt ända sedan vi flyttat hit att det är något som saknas. Är ju uppvuxen med katt, har haft alla möjliga sorts gnagare (chinchilla, kanin, hamster, ökenråttor) och sedan flera år tillbaka har vi haft hund i familjen hemma i Sverige. Så eftersom både jag och Harro jobbar heltid kände vi att en hund blir för mycket att stå i med "lunchpromenad" o.s.v. Katter sköter sig ju själva och har man bara två så har de varandra som sällskap när vi inte är hemma. Så idag var jag i ett hem för hemlösa katter och stötte på världens sötaste katter. De ser ut som katterna i Wiskas-reklamen. Med silvergrå päls och de var supergosiga. Vad kan man säga mer än "Dem vill jag ha" så på fredag ska vi hämta dem. Det är en hanne och en hona som kommer från den italienska delen av Schweiz, så det ska vara intalienska namn. De har inte fått några namn ännu, men vi har ett kanonförslag. Lova att inte skratta: Romeo & Julia *hahaha* Jag vet, visst är det bra! Tog lite bilder, alla är inte så bra, för hannen var lite skygg men gick jättebra att klappa, men honan var jättemysig och kom direkt. De måste vänja sig vid oss innan det är perfekt, men det kommer gå jättebra. Idag har jag köpt transportbur och katt-toa också, sånt man behöver för innekatter =)


Kommentarer